Наскільки рентабельними є вантажоперевезення?
У кожній транспортній організації є тарифи та прайс на послуги. Їхня кінцева вартість може залежати від безлічі факторів. Особливо сильно на неї впливає собівартість послуги. Вона залежить від швидкості та часу виконання робіт, матеріальних витрат (витрати на витратні матеріали, платежі, заробітна плата, юридичне обслуговування та інше). Далі, щоб отримати остаточну ціну на ту чи іншу послугу, до собівартості додається розрахунок можливого прибутку (приблизно 30%). Сфера вантажоперевезень не є винятком – ціни у цій галузі формуються за тією самою схемою. Формування цін відбувається з урахуванням усіх наявних та майбутніх витрат.
При формуванні вартості робіт вантажоперевізникам доводиться знижувати ціни послуги, щоб залишатися конкурентоспроможними. Щоб не залишатися в мінусі, можна знизити собівартість транспортування товарів та сировини.
Як же визначити та запланувати витрати на перевезення вантажу? Для початку слід з’ясувати можливі види витрат.
Види витрат
Прямі. Включають витрати, пов’язані із наданням послуги. Це можуть бути витрати на техогляд, ПММ, зарплату, податкові та соціальні відрахування. Такі витрати бувають постійними та змінними. Місячна зарплата диспетчера – це постійна витрата, а винагорода диспетчеру за угоду – змінна. Останній вид оплати дає можливість збільшити рентабельність послуги, що надається, оскільки він знизить податкову базу.
Непрямі. Сюди відносяться накладні витрати, обслуговування, ремонт автотранспорту та інше. У накладні витрати включено харчування водія, покупка обладнання (телефонів), оплата додаткових послуг (стільникового зв’язку) та інше. Загальна сума непрямих витрат збільшуватиметься в залежності від кількості операцій, що проводяться, адже кожна поїздка – це знос транспортного засобу. Тому, щоб зробити вантажоперевезення більш рентабельними, купувати вживані авто не варто, адже їхнє обслуговування обійдеться в рази дорожче.
Підвищення рентабельності вантажоперевезень
- Замість малолітражних авто можна використовувати вантажні. Для зручності можна використовувати одразу два види транспорту: за містом – вантажний, у межах міста – легковий.
- Слід спеціально розраховувати лімітовану суму на купівлю палива – рівно стільки, скільки потрібно для транспортування товарів та сировини, щоб водій не міг обманним способом привласнити собі пальне.
- Відправляти в рейс автомобіль, який не повністю занурений, – не рентабельно. У цьому випадку можна знайти попутний вантаж.
- Щоб заощадити час на навантаження товарів та сировини, можна придбати навантажувач.
- Для зниження витрат можна запровадити систему заохочення для тих співробітників, які розробляють схеми підвищення рентабельності вантажоперевезень.
Як у великій, так і в невеликій організації потрібен хороший бухгалтер. Досвідчений фахівець розбереться в документації, міститиме її в порядку, правильно і швидко складатиме звіти. Також саме бухгалтер контролює надходження та витрати, розуміється на оподаткуванні. І при створенні чіткої системи роботи він може істотно знизити витрати на собівартість вантажоперевезень.
Слід провести ревізію первинних документів, щоби порівняти витрати на пальне для кожного авто, яке бере участь у вантажоперевезеннях. Варто прорахувати, як вигідно мати великий штат співробітників. У цьому може допомогти досвідчений бухгалтер чи фінансист. Він може проводити чіткий контроль над витратами.
Можна приймати на роботу операторів та водіїв на основі договору з оплатою кожного рейсу, а не фіксованою місячною ставкою. У такому разі лінивий водій чи диспетчер навряд чи затримається в організації, а рентабельність послуг підвищиться.
Слід найняти логістів для розрахунку найекономічніших маршрутів.
На загальних зборах колективу підприємства можна використовувати метод «мозкового штурму», який допоможе вирішити проблемну ситуацію.
Точна організація процесу перевезення меблів на кожному етапі є запорукою підвищення рентабельності послуги.